انبه و فیلیپین

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

انبه و فیلیپین

۳۵۱ بازديد
چه بسا کمک‌های خارجی با خرید انبه هایِ ارزان قیمت بتواند این بار سنگین را از دوش فیلیپین بردارد، یک وارد کننده میوه ژاپنی تعهّد کرده که ۱۰۰ هزار کیلوگرم از محصول انبه را بخرد، با وجود این ۱.۹ میلیون کیلوگرم انبه همچنان باقی خواهد ماند.
 

حالت فوق العاده در فیلیپین به خاطر انبه

حالت فوق العاده در فیلیپین به خاطر انبهاختصاصی «تابناک باتو» ـ فیلیپین زیر باری شیرین، اما آزار دهنده در حال تقلاست. میلیون‌ها میوه انبه به دلیل تغییرات آب و هوایی این کشور را در خود غرق کرده است.

پشت صحنه‌ی دولت فیلیپین حالتی فوق العاده شکل گرفته و دولت در جستجوی راه حلی است تا بر این بحران فائق آید.

دولت این کشور کمپین‌های بازاریابی به راه انداخته است؛ از فروش انبه در مترو گرفته تا آموزش طبخ انبه و برگزاری جشنواره و نمایش‌های تبلیغاتی در جهت تلاش برای جلوگیری از فساد مازاد میوه‌ی انبه.

وزیر کشاورزی فیلیپین «امانوئل پینول» گفت: کشاورزان انبه کار، از افزایش غیرعادی محصولات انبه خبر می‌دهند، این اتفاق به دلیل پدیده آب و هوایی «ال نینو» رخ داده که امسال منجر به آب و هوای گرم و خشک غیرعادی شده است.

او می‌گوید تنها در یک جزیره فیلیپین به نام لوزون ۲ میلیون کیلوگرم انبه برداشت شده و افزایش عرضه انبه، باعث شده تا قیمت یک کیلوگرم از این میوه از ۵۸ پزو فیلیپین معادل با (٨٨ پنی آمریکا) به ۲۵ پزو (٣٨ پنی) برسد.

پینول می‌گوید پیش از آنکه این حجم از انبه فاسد شوند و قیمت این میوه از این هم که هست پایین‌تر برود و باعث خسارت کشاورزان بشود باید راه حلی پیدا کنیم. او افزود: ما باید در دو هفته آینده برای مازاد انبه کاری انجام دهیم.

او ابراز امیدواری کرد که افزایش محصول انبه باعث افزایش صادرات روزانه آن به هنگ کنگ و دبی خواهد شد.

وزارت کشاورزی فیلیپین کمپین «انبه مترو» را راه اندازی کرده تا یک میلیون انبه در ایستگاه‌های مترو عرضه شوند و در دکه‌های ویژه‌ای در ماه ژوئن در سراسر پایتخت این کشور به فروش برسند.

انبه تازه با قیمت میانگین بین ۲۵ تا ۵۰ پزو برای یک کیلوگرم به فروش می‌رسد و اگر مشتریان این میوه را عمده خریداری کنند قطعاً تخفیف می‌گیرند.

مسئولان فیلیپینی آموزش‌های طبخ انبه را نیز راه اندازی کرده و به مردم می‌آموزند چگونه از این میوه برای تهیه انواع دسر‌ها و غذا‌های متنوع استفاده کنند. در اواسط ژوئن نیز جشنواره انبه برگزار می‌شود تا تقاضا برای آن افزایش یابد.

برخی از کشاورزان در جزیره لوزون انبه‌ها را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند و آن‌ها را درون کیسه‌های بزرگی ریخته و به دیوار‌های بیرون از زمین‌های خود آویزان کرده اند.

چه بسا کمک‌های خارجی با خرید انبه هایِ ارزان قیمت بتواند این بار سنگین را از دوش فیلیپین بردارد، یک وارد کننده میوه ژاپنی تعهّد کرده که ۱۰۰ هزار کیلوگرم از محصول انبه را بخرد، با وجود این ۱.۹ میلیون کیلوگرم انبه همچنان باقی خواهد ماند.
منبع:تابناک باتو

بهترین زمان سفر به فیلیپین

فیلیپین بیشتر به خاطر بودن در خط استوا یک پوشش گیاهی استوایی دارد. به همین دلیل همیشه سرسبز و خوش آب و هواست. معمولا آب و هوای جزایر فیلیپین گرم بوده، میتوان گفت گرم ترین روزهای سال برای ماه های مارچ و می است. شروع بارندگی ها از ژوئن تا اکتبر بوده و اگر سردترین روزهای فیلیپین را میخواهید، نوامبر تا فوریه را میتوان نام برد. بهترین زمان سفر به فیلیپین با توجه به قرار داشتن این کشور در خط استوا، از نوامبر تا فوریه یعنی از ماه ها آبان تا بهمن بوده که آب و هوایی مناسب و متعادل دارد.

فیلیپین (Philippines) یک مجمع الجزایر در جنوب شرقی آسیا است که با بیش از هفت هزار جزیره بین دریای فیلیپین و دریای چین در شرق آسیا قرار دارد. فیلیپین دارای جزایر شگفت انگیزی است وا این رو هرساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر میکنند. فیلیپین کشوری گرمسیری دریایی است که در بیشتر بخش های آن سطح رطوبت هوا زیاد است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.