وادی السلام ثانی قسمت چهارم و پایانی

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

وادی السلام ثانی قسمت چهارم و پایانی

۳۷۳ بازديد
حضرت یوشع نبی،آیت الله حاج آقا رحیم ارباب،شهید شمس آبادی،شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی،استاد همایی،پروفسور فلاطوری و ...
تکیه و آب انبارکازرونی:این تکیه از زیباترین تکایای تخت فولاد و آرامگاه بزرگانی همچون آیت الله گزی،آیت الله درچه ای،آیت الله صدیقین،و...تنها آب انبار زنده شهر اصفهان و تکیه به همت بازرگان نیکوکار محمد حسین کازرونی در این محل بنا شده است.
تکیه صاحب روضات:آرامگاه علامه میرزا محمد باقر چهارسویی«صاحب روضات»،ملا محراب گیلانی،سید محمد علی روضاتی،میرزا حسین کشیکچی از مریدان خاص امام زمان(عج) و ...
مسجد و آرامگاه رکن الملک:یکی از مهمترین مساجد شهر اصفهان در دوره قاجار و آرامگاه برخی از مشاهیر خاندان کلباسی،که به همت رکن الملک شیرازی نایب الحکومه اصفهان ساخته شد.وی فردی نیک نفس،شاعر،ادیب بود که در همین مکان آرمیده است.
تکیه سیدالعراقین:آرامگاه بزرگانی چون میر محمد صادق خاتون آبادی،سید محمد نجفآبادی،شیخ محمد رضا حسام الواعظین،عباس خان شیدا و نوابغ موسیقی ایران،استاد جلال تاج اصفهانی و استاد سید حسن کسایی.
تکیه امین:آرامگاه یگانه بانوی مجتهده معاصر،حاجیه خانم امین ملقب به بانوی ایرانی،چشمگیرترین عنصر معماری تکیه،بقعه رفیع بانو امین است.در بنای بقعه،معماری مدرن مبتنی بر اندیشه اسلامی به کار گرفته؛به اینصورت که برای نشان دادن حجاب یک بانوی مسلمان،بقعه به شکل بانویی که حجاب اسلامی بر سر دارد،ساخته شده است.
باغ طوبی:مجموعه ای فرهنگی و مصفا که بر اساس باغ های ایرانی طراحی شده و دارای فضاهای ویژه ای از جمله مجموعه هنرکده ها،سایت تفریحی ورزشی و سالن اجتماعات است.کتابخانه تخصصی مشاهیر و رجال شهر اصفهان و تخت فولاد،با بیش از 12 هزار جلد کتاب و مجله پیرامون رجال و تاریخ اصفهان در این مکان واقع شده است.
موزه سنگ نبشته ها:گنجینه ای ارزشمند از الواح و سنگ مزارهای گوناگون هنری در زمینه های خوشنویسی،نقاشی،حجاری،نقوش و نمادها در تخت فولاد است.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.