منطقه شنگن Schengen Area

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

منطقه شنگن Schengen Area

۵۸۷ بازديد
در سال 1985میلادی، پیمانی به امضای پنج کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی آلمان، بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ و هلند رسید که بر اساس آن اتباع این پنج کشور بدون هیچ روادیدی می توانستند در کشورهای یکدیگر تردد کنند. این قرارداد در شهرک کوچک شنگن، واقع در لوکزامبورگ به امضاء رسید. سایر کشورهای عضو عبارتند از: ایتالیا(1990میلادی)، اسپانیا،پرتغال(1991میلادی)، یونان(1992میلادی)، اتریش(1995میلادی)، ایسلند، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ(1996میلادی)، استونی، اسلوواکی، اسلوونی، چک، لاتویا، لهستان، لیتوانی، مالت، مجارستان(2007میلادی) و سوئیس(2008میلادی) . در حال حاضر دارندگان روادید هر یک از کشورهای عضو منطقه شنگن، مجازاند در سایر کشورهای عضو نیز، بدون اخذ روادید مجدد، تردد نمایند.

ویزا شنگن چیست؟ مهارت خاصی نیاز دارد؟

قرارداد شینگن (Schengen) نام خود را از دهکده‌ای به همین نام در لوکزامبورگ گرفته است،  جایی که مرز بین کشور آلمان با فرانسه است. در اصل نام صحیح این منطقه شنگن یا در اصطلاح انگلیسی  schengen  است که در بین ما ایرانی ها به شینگن معروف شده است ولی ویزایی که برای این منطقه صادر میشود، ویزای شنگن نام دارد.

شینگن یک قرارداد است که در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ مابین ۵ کشور( هلند،آلمان،لوکزامبورگ،فرانسه و بلژیک ) امضا شد تا مشکلات رفت و آمد بین مرزی برای ساکنین این کشور ها کم شود. پس از گذشت چندسال کشورهای دیگری همچون ایتالیا ، پرتغال ، و اسپانیا به این قرار داد اضافه شدند و جزوه منطقه شنگن شدند . امروزه 26 کشور عضو معاهده شینگن می باشند.

اشخاصی که ویزای شنگن داشته باشند می توانند بدون دریافت ویزا در این 26 کشور برای مدت‌ زمان و شرایط مشخص وارد شده و تردد نمایند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.