خواص چغندر(لبو)

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

خواص چغندر(لبو)

۹۰۸ بازديد
چغندر حاوی مقدار زیادی عنصر پتاسیم،فسفر،کلسیم،گوگرد،ید،آهن و مس است و همچنین عناصر بسیار کمیابی مثل روبیدیوم و کاسیوم در آن وجود دارد. کربوهیدرات،کمی پروتئین و ویتامین هایی چون B1 و B2 و C در آن موجود است. از جمله فواید آن می توان به کنترل فشار خون بالا اشاره کرد، به ایت ترتیب که در هر 100گرم از آن، 380میلی گرم پتاسیم وجود دارد که به کاهش فشار خون کمک می کند.
به علاوه، در هر 100گرم از آن،36 کالری انرژی وجود دارد و فولات و کاروتن آن نیز بالاست. همچنین، فیبر بالایی که در این سبزی وجود دارد، کاهنده ی چربی خون شناخته شده،به طوری که مطالعات نشان داده اند، مصرف مرتب آن 30 درصد کلسترول و 40 درصد تری گلیسرید را کاهش می دهد و به میزان قابل توجهی افزایش دهنده ی کلسترول خوب است و به این ترتیب از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
خواص دارویی چغندر(لبو):
1- خوردن چغندر پخته رعشه را معالجه می کند و بسیار آرام بخش است.
2-لبو به علت دارا بودن عناصر کمیاب از بیماری جذام جلوگیری می کند. فسفر دارد،پس برای مغز و اعصاب مفید است. همچنین برای استحکام استخوان ها مفید است.
3- لبو ویتامین های B، A، C دارد از این رو اشتهاآور است و بهتر است همیشه به سالاد افراد کم وزن اضافه شود. همچنین لبو لکه های سفیدی که در پوست بدن پدید آمده و موجب مرض پیسی می شود را از بین می برد. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.