سیر تحولات تلفن همراه

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

سیر تحولات تلفن همراه

۵۵۵ بازديد
  • سال 1977 : اولین گوشی تلفن همراه توسط (مارتین کوپر) اختراع شد. این گوشی تلفن 25 سانتی متر طول و یک کیلوگرم وزن داشت. با وجود وزن و بدنه به نسبت بزرگی که داشت بعد از 20 دقیقه استفاده ، شارژش تمام می شد.
  •  سال 1983 : دراین سال شرکت موتورلا اختراع کوپر را از او خرید و اقدام به تولید گوشی تلفن همراه کرد.در همین راستا گوشی داینوک تالک  8000 با قیمت 4هزار دلار روانه بازار شد.
  • سال 1989: در این سال تولید گوشی تلفن همراه تغیر کرد و وارد مرحله جدیدی شد. درنتیجه این تغیر و تحول گوشی میکروتالک به عنوان نخستین گوشی تلفن همراه تاشو به بازار آمد. این گوشی باتری داشت و شارژ آن بیش از 10 ساعت دوام آورد.
  • سال 1992 : باز هم موتورلا با رونمایی از گوشی موتورلا اینترنشنال 3200،صنعت تولید گوشی تلفن همراه را دچار تحول کرد. این گوشی یک آنتن بلند انعطاف پذیر داشت با وجود این در دریافت سیگنال ها ضعیف عمل می کرد و همین موضوع مانع جولاندهی آن در بازار شد.
  • سال 1994 : شرکت نوکیا رسما وارد میدان تولید گوشی تلفن همراه شد. دیگر موتورلا یکه تاز این عرصه نبود. پیش آمدن بازار رقابتی برای خریداران انتظارات تازه ای ایجاد کرده بود. در این سال گوشی نوکیا 1011 که بسیار کوچک و سبک بود،تولید شد. این گوشی 475 گرم وزن داشت. باتری آن قابلیت 90 دقیقه مکالمه و 13 ساعت حالت آماده باش را داشت.
  • سال 1996 : از این زمان به بعد روند تولید گوشی تلفن همراه سرعت گرفت. در این سال 3 گوشی تلفن همراه تولید شد که در نوع خود بی نظیر بودند. موتورلا استارتک،نوکیا8110 و نوکیا9000 که در مقایسه با نمونه های تاشو مشابه خود،ظاهر متفاوتی داشت. این گوشی از پهلو تا می شد و همین آنهایی را که به ظاهر تلفن همراه اهمیت می دادند،تشویق می کرد.
  • سال 1998 : گوشی های نوکیا1910i و نوکیا5110 تولید شد. این دو گوشی شکل و شمایل متفاوتی داشتند و یکی از رکورد دارهای گوشی های قدیمی محسوب می شوند.
  • سال 1999 : سایر شرکت های تولید کننده سیستم های صوتی و ارتباطی  با گوشی تلفن همراه به بازار رقابتی نوکیا و موتورلا پیوستند. چندین گوشی تلفن همراه روانه بازار شد که در این میان نوکیا8210 ،نوکیا7110 و نوکیا5210 از اقبال بیشتری بر خوردار بودند.
  • سال 2004 : شرکت های سامسونگ،اریکسون،سونی اریکسون،زیمنس و.....صنعت تولید گوشی تلفن همراه را با تولید نمونه های زیادی از گوشی تلفن همراه متحول کردند. اما در این سال بازهم موتورلا با تولید تلفن همراه Razer V3 عنوان پرفروش ترین نمونه گوشی تلفن همراه موجود در بازار را از آن خود کرد.
  • سال 2007 : در توصیف تغیر و تحولات این سال کافی است به یک جمله اکتفا کنیم. اپل وارد بازار شد. در این سال شرکت اپل با تولید آیفون به عنوان نخستین گوشی تلفن همراه هوشمند، دنیای تلفن همراه را وارد مرحله تازه ای کرد، مرحله ای که دیگر به تلفن همراه صرفا به عنوان یک وسیله برای برقراری تماس تلفنی نگاه نمی شد . ارسال ایمیل ،چک کردن سایت های گوناگون و عضویت در شبکه های اجتماعی از جمله دستاوردهای ایت برهه زمانی بود. از این سال به بعد، همه گوشی های تلفن همراه هوشمند شدند و در واقع گوشی های قبلی به صندوقچه خاطرات پیوستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.