خواص کلم بروکلی

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

خواص کلم بروکلی

۵۱۹ بازديد
کلم بروکلی یکی از سبزی های بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی شماری برای ارتقاء سلامتی انسان دارد.
مواد مغذی و سایر موادی راکه در بروکلی وجود دارد و اثرات زیادی درپیشگیری از بیماری ها دارند، به ترتیب زیر برای شما بیان می کنیم:
1- بروکلی دارای ماده ای بنام سولفورافان است که تعداد، اندازه وتکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. در نتیجه از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه،معده،روده بزرگ، رکتوم و ریه ها در انسان پیشگیری می کند.
2- بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنویید، ویتامینA،ویتامینC و ویتامین K می باشدکه باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شوند.
3- بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامینC ، فیبر و بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد دربدن پیشگیری می کند، در نتیجه از بروز بیماری هایی مثل انواع سرطان ،آلزایمر، بیماری های قلبی،آرتریت پیشگیری کرده و فرآیند پیری رابه تاخیر می اندازد.
4- مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی پر ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند.
5- کلسیم موجود در بروکلی، به همان میزان کلسیم موجود در شیر است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است. ولی چون شیر علاوه بر کلسیم، دارای ویتامین D نیز می باشد، به عنوان منبع بهتری برای پوکی استخوان مطرح می شود زیرا ویتامینD به جذب کلسیم در بدن کمک می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.