خواص لیمو ترش

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

خواص لیمو ترش

۵۱۲ بازديد
«پلین» گیاه شناس معروف ، لیموترش را به عنوان پادزهری قوی می شناخت. نظریه ی پلین در پایان قرن دوم مسیحی دوباره بررسی شد و به اثبات رسید و معلوم گشت که لیمو ترش واقعاّ سموم بدن را از بین می برد. 
ابن سینا دانشمند بزرگ ایرانی آب لیمو ترش را بهترین دارو برای تشنجات ناشی از تب می دانست و یرقان را هم با لیمو معالجه می کرد.
«سنت هیلدگر» نیز مصرف پوست لیمو را به زنان باردار تجویز می کرد تا «ویار» آنها فروکش کند، قوه ی هاضمه ی آنها تقویت شود و دل به هم خوردگی و تهوع آنان برطرف گردد.
لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی، ضدعفونی کننده ی قوی است. حتی اگر در مسافرت ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می ترسید از آن بنوشید، کافی است چند قطره آب لیموترش را در آن بریزید. آب را کاملا استرلیزه کرده و میکروب های موجود در آب را از بین می برد.
1- لیمو ترش بهترین دارو برای گلو درد و گرفتگی بینی و زکام می باشد.
2- لیمو ترش برای رفع کرم معده و روده موثر است پس باید یک لیمو ترش را با پوست و هسته له کنید و آن رابا یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کرده و به مدت یک ساعت قبل از خواب بنوشید. 
3- لیمو ترش ،ترشی معده، سوء هاضمه، تب و گریب را درمان می کند همچنین سردرد را بهبود می دهد و با میگرن مبارزه می کند.
4- لیمو ترش در درمان خونریزی لثه مفید است کافی است یک پنبه آغشته به آب لیمو ترش را به لثه بمالید تا خونریزی بند بیاید.
5- لیمو ترش برای جلوگیری از خونریزی بینی با روش زیرمفید است کافی است یک تکه پنبه را آغشته به آب لیمو ترش کرده ودر سوراخ بینی بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.