بشاراسد و مسیحیان سوریه

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

بشاراسد و مسیحیان سوریه

۳۶۳ بازديد

فرارو- رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که مسیحیان حاضر در سوریه هیچ گاه در این کشور غریبه نبود‌اند، بلکه سازندگان تمدن سوریه محسوب می‌شوند.

به گزارش فرارو، طی دو روز گذشته در کلیسای توما واقع در منطقه صیدنایا (استان ریف دمشق) جلسات گفت‌وگوی آزادی تحت عنوان امیدم به توست برگزار می‌شود که رئیس جمهور سوریه روز گذشته در آن حضور پیدا کرد.

بشار اسد در این جلسه تصریح کرد که ثبات مسیحیت در سوریه برای تقویت میانه‌روی و تنوع ضروری است و مسیحیان در طول تاریخ با مواضع و ملی‌گرایی خود در شکست طرحهای تجزیه‌طلبانه منطقه سهیم بوده‌اند.

وی گفت: مسیحیان سوریه همچنان به دشمنان سوریه و حامیان تروریسم پیام می‌فرستند که همه پروژه‌های استعماری و تجزیه‌طلبانه آنان، شکست خورده است.

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه منطق ملی، با اقلیت و اکثریت ناآشناست، اظهار داشت که غرب در تلاش است که این مفاهیم را در سوریه تثبیت کند، ولی منطق ملی شامل تنوع زیبا و همگرایی مردمی است که در خاک سوریه به صورت یکپارچه باقی خواهد ماند.

بشار اسد با اشاره به لزوم حفظ این تنوع و مدیریت آن، خاطر نشان کرد که مدیریت این مسئله راه را به روی همه دشمنان سوریه می‌بندد و این مهم، مسئولیتی بر دوش ملت سوریه است که باید با گفت‌وگوی همیشگی آن را انجام دهند.

وی اعلام کرد: هدف از حمله به مسیحیت در سوریه، هدف قرار دادن تنوع فرهنگی و مذهبی است که ملت سوریه بدان افتخار می‌کند و مبتغای این حملات، تبدیل کردن منطقه به کشورهای کوچک فرقه‌ای است که این مسئله نیز برای مشروعیت‌بخشی به آنچه کشور یهود در فلسطین اشغالی نامیده می‌شود، است.

جوانان کاتولیک سوریه که در این مراسم حضور داشتند، بر پایبندی خود به کشور سوریه تأکید و تصریح کردند که این پایبندی از بین نخواهد رفت.
منبع:فرارو

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید خوشحال میشم به منم سر بزنید و اگر با تبادل لینک موافقید خبرم کنید. موفق و پیروز باشید.laughing

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.