بزرگ ترین هواپیمای غول پیکر جهان

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

بزرگ ترین هواپیمای غول پیکر جهان

۳۴۲ بازديد

هواپیماهای مسافربری غول پیکر جهان

تا به حال به این فکر کرده اید که هواپیمایی که سوار آن می شوید و با آن مسافرت می کنید از چه نوعی است؟ منظور از نوع، در واقع تنها مدل هواپیما نیست بلکه شامل مشخصات، ویژگی ها و تکنولوژی آن و از همه مهم تر پهن پیکر بودن آن و یا کوچک و یا متوسط بودن اندازه ی آن نیز می باشد. امروز ما در الی گشت می خواهیم تا به شما بزرگ ترین و یا بهتر بگوییم، غول پیکر ترین هواپیماهی جهان را معرفی نماییم تا شما هم با آن ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

با بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری جهان آشنا شوید
 

از جمله ی هواپیماهای بزرگ جهان که بخواهیم نام ببریم، یک لیست کامل را در جلوی خود خواهیم دید اما بهترین انواع آنان را باید جدا نماییم تا شما با آن ها آشنا شوید. در حال حاضر نیز، شنا شوید، پیشرفت تکنولوژی انسان ها به قدری شده است که کار را به جایی رسانده است تا بتوان هواپیماهایی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ مسافر را بسازند و تولید کنند تا کار رفت و آمد را برایشان بسیار راحت سازند البته انسان همواره در این فکر است تا میزان این راحت و آسان سازی را بالا و بالاتر ببرد.

به همین دلیل هم در سراسر جهان ثابت شده است که حمل و نقل هوایی با توجه به سرعت بالا و زمان کمی که از مسافر می گیرد، باعث شده است تا بسیاری از افراد به آن جذب شوند و تکنولوژی را وادار به ساخت هواپیماهای جدید و بزرگ تر کنند تا آسایش انسان ها بسیار بیشتر و بیشتر شود. اولین هواپیمایی که می خواهیم تا به شما معرفی نماییم، هواپیمای بویینگ ۱۰۰-۷۴۷ است که ساخت این کمپانی بزرگ هواپیما سازی است.

اولین  هواپیما ی آهنی غول پیکر دنیا است که می توانست در کلاس اکونومی بیش از ۵۰۰ مسافر را حمل کند، هواپیمای بویینگ ۷۴۷ می باشد. مدل اولیه ی این هواپیما با نام ۱۰۰-۷۴۷ معرفی شد و با وزنی در حدود ۳۳۰ تن می توانست مسافت ۹۸۰۰ کیلومتری را با حداکثر سرعت ۹۵۵ کیلومتر بر ساعت طی کند.

بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری

ارتفاع این هواپیمای بسیار بزرگ که کمتر کسی در زمان پروازهای آزمایشی آن باور می کرد می تواند پرواز کند ۱۹٫۳ متر و طول آن ۷۰ متر بود. تولید هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در زمان خود تبدیل به انقلابی بسیار بزرگ در صنعت هواپیماهای مسافربری جهان به حساب می‌ آمد و برای مدت ۴۰ سال به عنوان بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شد.

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ با ۴ موتور و ساختاری ۲ طبقه، قابلیت جا به جایی حداکثر ۵۵۰ مسافر را در خود دارا است. برخلاف هواپیمای ایرباس ۳۸۰، طبقه ی دوم در بوئینگ ۷۴۷ کامل نیست و منحصر به قسمت جلوی هواپیما می باشد. هواپیمای بویینگ ۲۰۰-۷۴۷، مدل دوم این هواپیما است که به نام بویینگ ۲۰۰-۷۴۷ آن را می شناسند و از نظر ظرفیت و قابلیت ها همانند مدل اولیه ی خویش است. فرقی که این دو مدل با یکدیگر دارند این است که ظرفیت بار و برد این مدل نسبت به مدل اولیه بیشتر شده است. کمپانی در این مدل، برد مدل را به ۱۲۰۰۰ کیلومتر رسانده است.

البته هواپیماهای بوئینگ نیاز به ظرفیت های بالاتر برای مسافران داشت. به طور مثال این نیاز به ظرفیت بالاتر بویینگ، باعث شد که شرکت هواپیما سازی بوئینگ، مدل سوم این نسل را با ویژگی هایی که شبیه به مدل دوم بود و اما ظرفیت بالاتری در کلاس اکونومی داشت و به حدود ۵۶۵ مسافر می رسید را بسازد.

مسافربری غول پیکر جهان

اگر بخواهیم تا این قانون و ترتیب را رعایت کنیم به هواپیمای بویینگ ۴۰۰-۷۴۷ می رسیم. یکی از نکاتی که همواره کارشناسان هواپیمایی درباره ی بوئینگ بیان می کنند این است که این شرکت در تکنولوژی بسیار پیشرفته و پیشرو بوده است.

این صفت بوئینگ هنوز با مدل ۷۴۷ بسیار درگیر است و کار دارد زیرا، مدل چهارم این نسل به نام ۴۰۰-۷۴۷ ساخته شد. این هواپیمای بسیار غول پیکر توانایی این را داشت که با بیش از ۶۰۰ مسافر در سفرهای با کلاس اکنومی تا ۱۴ هزار کیلومتر را بدون توقف و با حداکثر سرعت ۹۸۸ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

وزن مدل چهارم این هواپیمای بوئینگ به همراه سوخت و باری که با خود حمل می کند به ۴۰۰ تن می رسد. هواپیمای بویینگ ۸-۷۴۷، اما هنوز هم یک مشکلی دارد و آن این است که مصرف سوخت و کوچکی کابین باعث می شد تا ایرلاین ها و مسافران از هواپیمای جدید بوئینگ ۷۴۷ راضی نباشند. پس هواپیمای بویینگ ۷۴۷ جدید از نسل این هواپیما را با نامی متفاوت وارد بازار کردند.

این هواپیمای بسیار بزرگ ۷۶ متر طول دارد و رکورد بزرگ ترین  هواپیما هواپیمای جهان را از آن خود نموده است. هواپیمای جدید این است که در سال ۲۰۱۲ به پرواز در آمد و وارد بازار شد. می تواند تا ۶۰۰ مسافر را در کلاس اکونومی حمل کند.

هواپیماهای مسافربری

برد این هواپیمای مسافربری در حدود ۱۵ هزار کیلومتر بوده است و وزن آن ۴۴۲ تن می باشد. تاکنون ۱۴۸۲ فروند هواپیما از انواع مدل های هواپیملای بوئینگ ۷۴۷ ساخته شده است و از سال تولید این هواپیمای پهن پیکر مسافربری در سال ۱۹۶۸ تاکنون لقب ایمن ترین  هواپیما ی مسافربری جهان را از آن خود کرده است.می رسیم به خانواده ی ایرباس ها. با هواپیمای Airbus A380 شروع می کنیم.

در واقع باید این گونه بگوییم که هواپیمای بویینگ ۷۴۷ در واقع باعث شد تا هواپیمای ایرباس هم به فکر ساخت یک هواپیمای بسیار پهن پیکر از نوع دو طبقه باشد و تمام توانایی فنی و تکنولوژی خود را برای ساخت آن به کار گیرد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ توانست تاغول پیکرترین هواپیمای مسافری جهان یعنی ایرباس ۳۸۰ را ساخته و به بازار عرضه نماید.

باید بگوییم که مدل اولیه ی این هواپیما می تواند تا ۵۵۵ مسافر را در خود حمل کند.اما پیش بینی شده است که مدل‌ های بعدی این هواپیما، بتوانند بیش از ۸۰۰ مسافر را جا به جا کنند. وزن هواپیما در مدل اولیه که A380- 800 نام دارد، دارای ۵۷۷ تن وزن بوده و حداکثر سرعت آن ۱۰۲۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. برد این هواپیما نیز ۱۵۷۰۰ کیلومتر است. این هواپیمای بزرگ، آهنی ۲۴ متر ارتفاع دارد و طول آن ۷۲ متر می باشد.
منبع:سایت الی گشت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.