لاک پشت های دوسر در ایران

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

لاک پشت های دوسر در ایران

۳۸۰ بازديد

کارشناس دفتر تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علت دو سر به دنیا آمدن لاکپشت‌ها می‌تواند عوامل فیزیولوژیکی یا حالت دوقلو زایی باشد.

تغییر در حالات فیزیولوژیکی عامل تولد لاکپشت‌های دو سراصغر مبارکی کارشناس دفتر تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تولد لاکپشت‌های دو سر در برخی از استان‌های کشور مانند یزد اظهار کرد: گونه لاکپشت خشکی مهمیزدار شرقی در معرض خطر انقراض است که علاوه بر سرها، لاک این گونه‌ها نیز حالت دوتایی دارد.

وی افزود: علت دو سر به دنیا آمدن لاکپشت‌ها می‌تواند عوامل فیزیولوژیکی یا حالت دوقلو زایی باشد که در برخی از گونه‌های جانوری نیز اتفاق می‌افتد.

مبارکی گفت: دو قلوزایی در انسان‌ها نیز رخ می‌دهد و این موضوع اتفاق نادری نیست و در حیوانات نیز مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: دوقلوزایی در حیات وحش و جاندارن می‌تواند ناشی از مشکلات موجود در تقسیمات سلولی و در مراحل جنینی ایجاد شده باشد.

کارشناس دفتر تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تغییرات اقلیم می‌تواند بر جنسیت جانداران اثرگذار باشد، به صورتی که نر به ماده و یا برعکس تبدیل شود.

وی افزود: ممکن است واقعه دو سر شدن لاکپشت‌ها حاصل یک جهش در مراحل تکمیلی دوران جنینی و حالت دوقلویی در داخل تخم‌ها باشد و این موضوع چیز عجیبی نیست.

مبارکی گفت:  نمی‌توانیم دلیل دوسر به دنیا آمدن لاکپشت‌ها را وجود مشکلات در آن‌ها بدانیم.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.