زخیره سد زاینده رود اصفهان تا 6 فروردین 98

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

زخیره سد زاینده رود اصفهان تا 6 فروردین 98

۳۵۴ بازديد

نگرانی برای وقوع سیل در اصفهان پایین است

آخرین وضعیت سد زاینده رود پیش از بازگشایی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در پی بارش‌های اخیر با افزایش ورودی سد زاینده‌رود به 207 مترمکعب بر ثانیه، ذخیره مخزن این سد به 187 میلیون مترمکعب رسیده است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص بارش‌های اخیر و سیل دیروز در کوهرنگ، اظهارکرد: بعد از بارش‌های اخیر، ورودی به مخزن سد زاینده رود از ۳۵ به ۲۰۷ مترمکعب بر ثانیه رسیده است، همچنین خروجی سد زاینده‌رود به طور متوسط ۱۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی گفت: در حال حاضر حجم مخزن سد زاینده‌رود به ۱۸۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص تأثیر بارش‌های اخیر بر وضعیت سد زاینده‌رود گفت: طی ۲۴ ساعت حدود ۱۶ میلیون مترمکعب به حجم آب در مخزن سد زاینده‌رود اضافه شده است.

وی با بیان اینکه مجموع بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به هزار و ۷۱۸ میلیمتر است، افزود: این بارش‌ها نسبت به متوسط بلندمدت ۴۶ درصد درصد افزایش یافته است.

ساسانی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۶ میلیمتر بارندگی در چلگرد به عنوان ایستگاه شاخص زاینده‌رود ثبت شده است، ادامه داد: در کل استان با توجه به بارش‌های اخیر، مسیل‌ها پُر آب شده است.

وی با تأکید بر اینکه حجم سد زاینده رود در بالاترین تراز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود ۱۸۷ میلیون مترمکعب است که این حجم در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۷ میلیون مترمکعب و در درازمدت ۷۶۲ میلیون مترمکعب ثبت شده که به ترتیب ۳۶ درصد افزایش و ۷۵ درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره احتمال پُر شدن سد زاینده‌رود به دلیل سیل اخیر چهارمحال و بختیاری: گفت با وجود بارش‌های اخیر، در حال حاضر ۱۲ درصد سد زاینده رود آب دارد و نمی‌توان با یک بارش حدود یک میلیارد آب وارد سد شود.

وی در خصوص وضعیت دیگر سدهای استان به خصوص غرب اصفهان، گفت: سدهای غرب اصفهان معمولاً کوچک هستند که از لحاظ پایداری هیچ مشکلی ندارند و با توجه به اینکه خالی بودند، با بارش‌های اخیر، پُر و سرریز می‌شوند.

ساسانی افزود: در حال حاضر ذخیره سد حنا در شهرستان سمیرم ۵.۵ میلیون مترمکعب و ذخیره سد خمیران تیرانکرون ۵.۷ میلیون مترمکعب است، همچنین خروجی سد چشمه لنگان به ۲۴ مترمکعب بر ثانیه رسیده و این سد، اکنون سرریز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیل شهر اصفهان را تهدید خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: با توجه به اینکه خط القعرشهر اصفهان، رودخانه است، نگرانی وقوع سیل در شهر اصفهان کمتر است.
منبع:خبرگزاری ایسنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.