فواره سحرآمیز

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

فواره سحرآمیز

۴۳۶ بازديد
این فواره‌ سحرآمیز چطور به‌وجود آمده است؟

یکی از چشم اندازهای زیبا در دامنه‌های کوه مونتجو، فواره سحرآمیز یا «Font Màgica» است که در کاتالان واقع شده است که یک فواره آب با پیچ و تاب فراوان است. اگر در زمان درست به نزدیکی این فواره‌ها برسید، نمایشی از نور و موسیقی را شاهد خواهید بود. این فواره برای تمامی بازدیدکنندگان از هر سنی جالب است. اما این فواره، چه نکته‌ی عجیبی دارد؟ همراهمان باشید تا در ادامه به این سوال پاسخ دهیم.

فواره مونتجو در ابتدا برای نمایشگاه بین المللی بارسلونا در سال 1929 طراحی شد که در آن نمایشگاه بیست کشور اروپایی تمام توانایی خود در هنر و تکنولوژی را عرضه کرده بودند. طرح اصلی فواره قبل از نمایشگاه توسط معمار کاتالان Carles Buigas پیشنهاد شده بود و  یک نمونه‌ی آزمایشی این فواره را نیز در سال 1922 در کاخ سلطنتی Pedralbes ساخته بود. علیرغم انتقادهای بسیار به طرح، فواره در روز 19 مه 1929 افتتاح شد. طراحی اصلی شامل یک سیستم روشنایی رنگی بود که جریان آب را در طول و اندازه متفاوت نشان می‌داد و یک فضای بی نظیر ایجاد می‌کرد. متاسفانه فواره در طول جنگ داخلی اسپانیا آسیب زیادی دید و تا سال 1955 بازسازی آن به تعویق افتاد.

در دهه 1980 موسیقی به نمایش نور فواره اضافه شد که در زمان نمایش از آهنگ‌های مختلف از جمله آهنگ‌های کلاسیک اسپانیایی، آهنگ انیمیشن‌های محبوب کودکان و یا حتی آهنگ‌هایی از سریال‌های معروف مانند ارباب حلقه‌ها و پدرخوانده استفاده می‌شود. فواره در هر ثانیه 2600 لیتر آب از 3600 موتور آب پمپاژ می‌کند و کل سیستم حدودا 3 میلیون لیتر آب دارد. فواره مونتجو برای بازی‌های المپیک بارسلونا در سال 1992 بازسازی و آماده شد. در سال 2002 نیز در مراسم جوایز موسیقی MTV نقش مهمی ایفا کرد و بسیاری از ستاره‌های مشهور موسیقی در کنار این فواره حضور داشتند.  

به نظرتان این فواره واقعا یکی از زیباترین‌ها در نوع خودش محسوب می‌شود یا اینکه خیر، زیباتر از این فواره هم در دنیا وجود دارد؟

منبع: لست سکند
 
منبع:خبرآنلاین

خش زنده تمامی شبکه های صدا و سیما + پخش زنده تمامی مسابقات ورزشی + پخش زنده شبکه ناسا آمریکا و جدیدترین فیلم سینمایی های روز دنیا در سایت" :  www.loxsoft.ir
با تشکر از مدیر سایت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.