تونل زیر دریایی در چین

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

تونل زیر دریایی در چین

۴۷۹ بازديد
شاهکار مهندسی چین: تونل زیردریایی به طول 124 کیلومتر

طولانی ترین تونل زیر دریایی جهان به طول 124 کیلومتر، شهر دالیان را به یانتایی در ساحل شرقی چین متصل کرده و سفر 8 ساعته 1400 کیلومتری را به 40 دقیقه کاهش می‎دهد.

منابع خبری به نقل از مهندسان چینی از ساخت طولانی ترین تونل زیر دریایی جهان به طول 77 مایل / 124 کیلومتر در این کشور خبر دادند. این تونل شهر دالیان را به یانتایی در ساحل شرقی چین متصل کرده و مسافران را از یک سفر جاده ای 1400 کیلومتری نجات می دهد.

به گفته کارشناسان این پروژه 22 میلیارد دلار هزینه در بر دارد و ساخت آن از سال 2016 آغاز و 10 سال طول خواهد کشید.

گفته می شود این تونل از شهر بندری دالیان در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین به شهر یانتایی در شرق شاندونگ کشیده شده و زمان 8 ساعته سفر را به 40 دقیقه کاهش می دهد.

 

در حال حاضر دو تونل زیر دریایی جهان، تونل سیکان و مانش (Seikan) در ژاپن و دریای مانش بزرگترین تونل های جهان محسوب می شوند.

تونل سیکان 31 مایل (50 کیلومتر) طول دارد و در سال 1988 ساخته شده است.

ﺗﻮﻧﻞ ﻛﺎﻧﺎل ﻣﺎﻧﺶ ﻳﺎ ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺎﻧﺶ ﻛﻪ در اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن (Channel Tunnel) ﻧﺎﻣﻴﺪه ﻣﻲ ﺷﻮد نیز ﺗﻮﻧﻠﻲ ﺑﻪ ﻃﻮل 50.45 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ است ﻛﻪ از زﻳﺮ ﻛﺎﻧﺎل ﻣﺎﻧﺶ ﻋﺒﻮر ﻛﺮده و ﺷـﻬﺮ (Folkestone ) اﻧﮕﻠـیس را ﺑـﻪ ﺷﻬﺮ (Calais ) در ﺷﻤﺎل ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ . ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺎﻧﺶ ﭘﺲ از ﺗﻮﻧﻞ ﺳـﻴﻜﺎن دوﻣـﻴﻦ ﺗﻮﻧـﻞ ﺑـﺰرگ راه آﻫﻦ و ﻃﻮﻻﻧﻲ ﺗﺮﻳﻦ ﺗﻮﻧﻞ زﻳﺮ درﻳﺎﻳﻲ دﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﻲ آﻳﺪ.

 
منبع:خبرگزاری خبرآنلاین
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.