روش جدید برای درمان تومور

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

روش جدید برای درمان تومور

۳۸۸ بازديد

رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب گفت: در این روش جدید طول عمر بیماران مبتلا به تومور کشنده مغزی به چهار سال افزایش پیدا می‌کند.

موفقیت دانشمندان ایرانی در درمان نوین تومور‌های لاعلاج مغزیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب و مجری طرح ژن‌درمانی در نشستی که امروز در تالار شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید شانس ابتلا به تومور‌های بدخیم مغزی حدود هشت نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است و در این میان ۲ تا ۳ نفر از آن‌ها بهگلیوبلاستوما که شایع‌ترین و خطرناک‌ترین نوع تومور است مبتلا می‌شوند.

زالی ادامه داد: احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک مانند سرطان در کشور ما معمولاً یک دهه پایین‌تر از میانگین جهانی است و این کار درمان را برای ما سخت‌تر می‌کند. از سال ۱۹۷۰ بحث ژن‌درمانی در پزشک جهانی مطرح شد و از سال ۱۹۹۰ به کارگیری ژن‌درمانی در دنیا متعارف شد.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب گفت: در روش‌های گذشته ویروسی را که خاصیت کشندگی سلولی داشت وارد سلول‌های سرطانی کرده و بافت آن‌ها را از بین می‌بردند، روشی که در حال حاضر در ایالات متحده متعارف است، با پیشرفت تکنولوژی از نانوذرات‌ها برای انتقال ویروس‌های کشنده به سلو‌ل‌های سرطانی استفاده کردند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از به روزترین روش‌های درمانی استفاده از ویروس‌های دستکاری شده‌ به نام زیکاست که برخی از سلول‌ها را از بین می‌برد، اما نکته مورد توجه در روش درمانی در این دانشگاه بالابردن تأثیر و بهبود سلول‌های از بین برنده سلول‌های سرطانی است.

زالی افزود: این روش روشی ترکیبی محسوب می‌شود، چرا که در آن علاوه بر به کار بردن ویروس‌های کشنده از سلول‌های بنیادی بدست آمده از مغز و استخوان استفاده می‌کنیم و می‌توانیم با استفاده از نشان‌دار کردن سلول‌ها به سرعت از بین بردن آن‌ها کمک کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب بیان کرد: روش ابدا شده در این دانشگاه علاوه بر افزایش سرعت عمل، با توجه به استفاده از نرم افزار‌های دقیق و محاسبات ریاضی، درمانی دقیق‌تر را ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: در گلیوبلاستوما بیش از ۸۰ درصد مبتلایان در سال اول جان خود از دست می‌دهند، اما در حال حاضر ما ۲ بیماری را با این روش درمان کرده‌ایم که چهار سال از درمان آن‌ها می‌گذرد.

زالی افزود: برای اطمینان از اخلاقی بودن این روش لازم است بدانید سلول‌های کشنده تاثیری بر سایر سلول‌های مغزی ندارند و روشی متعارف محسوب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب یادآوری کرد: به زودی از روش‌های نوینی دیگر نیز رونمایی خواهیم کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به القای خودکشی به سلول‌های سرطانی اشاره کرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.