جزیره جدید تونگا،هونگا با گلها و پرندگان

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

جزیره جدید تونگا،هونگا با گلها و پرندگان

۴۵۴ بازديد
جزیره جدید تونگا-هونگا خانه گل‌ها و پرندگان / عکس

محققان نشانه‌های زندگی در جدیدترین جزیره تازه شکل یافته در پادشاهی تونگا در شرق استرالیا یافتند.

به گزارش خبرآنلاین، جزیره موسوم به Hunga Tonga-Hunga Ha'apai یا جزیره تونگا-هونگا پس از دسامبر 2014 و فوران آتش‌فشان زیردریایی به وجود آمد. {لینک}

اکتبر گذشته تیمی از انجمن آموزش‌های دریایی و ناسا پس از دیدن تصاویر ماهواره‌ای تصمیم به بازدید از این جزیره گرفتند.

جزیره مذکور پس‌ازآنکه خاکستر آتش‌فشانی خوابید، در تعامل با آب دریا شکل جدیدی به خود گرفت که در تصاویر زیر مشاهده می‌کند.

حالا این جزیره محفل گل‌ها و پرندگان شده است که در نوع خود برای محققان جالب‌توجه به نظر می‌رسد، چراکه آن‌ها می‌توانند حتی برای زندگی در کرات دیگر این مطالعه را تعمیم دهند.

فوران‌های آتش‌فشانی و سربرآوردن جزایر جدید چیز تازه‌ای نیست چراکه اغلب آن‌ها عمر کوتاهی دارند اما جزیره تونگا-هونگا یکی از 3 جزیره‌ای است که در 150 سال گذشته به وجود آمده و به حیات خود ادامه می‌دهد.

«جس فونیکس» آتش‌فشان‌شناس می‌گوید خاکستر واکنش شیمیایی با آب دریا داشته و باعث شده تا بیش‌ازحد خنثی شود. به گفته وی این جزیره شبیه Surtsey در ایسلند است که دهه 1960 شکل گرفت و هنوز زنده است!

«دن اسلی بک» از محققان ناسا می‌گوید لجن رسی خاصی را پیداکرده که او را گیج کرده است، چراکه نمی‌داند چیست و چه بوده است و همچنان به این فکر می‌کند که از کجا آمده است.

گیاهان به گفته جس فونیکس توسط پرندگان به جزیره آورده شده و رشد کرده‌اند و خود پرندگان از جزایر اطراف آمده‌اند.

ناسا پیش‌بینی کرده بود که جزیره بین 6 تا 30 سال زنده بماند اما پس از ملاقات ماه اکتبر «دن اسلی بک»، این کارشناس ناسا می‌گوید شاید زودتر اتفاق بیفتد.

منبع: خبرآنلاین

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.