ملاک عقلانیت و مصلحت است

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

ملاک عقلانیت و مصلحت است

۴۵۶ بازديد
هدف ایرنا گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیست

آیندگان درباره تصمیم مجمع قضاوت می‌کنند

تهران- ایرنا- علت مخالفت با تصویب کنوانسیون پالرمو را می‌توان توام با اغراض گروهی و سیاسی دانست. آنها که با امضای این قراردادها و کنوانسیون‌ها مخالفت می‌کنند، اگر خودشان سر کار بودند و دولت، دولت هم‌خط خودشان بود به سرعت این لایحه را تایید می‌کردند و آن را یک موفقیت برای دولت خودشان عنوان می‌کردند.

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم آیت الله غرویان استاد حوزه و دانشگاه آورده است: حتی روی آن تبلیغ کرده و آن را به ملت معرفی می‌کردند که چه کار بزرگی کرده‌ایم. اما چون الان با دولت مخالف هستند، تبلیغاتی که می‌کنند موضع ‌گیری علیه این کنوانسیون‌هاست. فارغ از خط‌ بندی‌های سیاسی باید مصالح ملت در نظر گرفته شود. 

مجمع تشخیص مصلحت نظام باید منصفانه شرایط گرانی و اقتصادی کشور را در نظر بگیرد. الان فشار مالی روی مردم بسیار زیاد است. مردم دارند از وضعیت اقتصادی به نقطه انفجار می‌رسند. مشاهده صف‌ها و قیمت گوشت نشان دهنده تاثیر تحریم‌های بین ‌المللی است. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی فقط به مصلحت مردم بیندیشد و تصمیم بگیرد و خودش را از فشار پیامک ‌های تهدیدآمیز جناح خاص آزاد نماید و تنها به آینده و وضع ملت بیندیشد. 

تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان قضاوت می‌کنند. سیاست کلی باید همراهی با هر اقدام در جهت کم کردن فشار روی ملت باشد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فشار را از روی مردم بردارد. اگر قرار باشد نفت ما را نخرند و پول نفت را به ما ندهند، ظلم به ملت است. یکسری قراردادهای عقلایی و بین‌المللی است که ما هم باید مانند سایر کشورهای روی کره زمین آنها را بپذیریم و چنانچه راه‌حل بهتری داریم، مطرح کنیم والا تابع این قوانین عقلایی و مقررات و کنوانسیون‌های بین ‌المللی باشیم. 

در واقع دلیلی برای مقاومت بدون جایگزین وجود ندارد ضمن اینکه در مفاهیم مبهم و گنگ هم نباید بمانیم. آیا این برای ملت مسلمان ایران عزت است که یک زن درحالی که فرزند خود را در آغوش دارد دو ساعت در صف گوشت بایستد؟ در تعیین مصداق عزت و ذلت باید دقت کنیم. صف‌های گوشت بعد از 40سال در تمام رسانه‌های دنیا منعکس می‌شود. باید همه واقعیات را ببینیم. 

جوانانی که نیمه شب از جلوی منازل بطری‌های خالی نوشابه را برای فروش جمع می‌کنند تا لقمه نانی تهیه کنند، عزت است؟ شعار دادن آسان است اما واقعیات را ببینیم که گرانی‌ها و فشار اقتصادی روی ملت و دست خالی نان‌آور خانواده نزد خانواده عزت است؟! به نظر می‌رسد که باید در مصادیق عزت و ذلت بیندیشیم.

درست است که باید عزت خودمان را حفظ کنیم اما راهش کدام است و مصداقش چیست که در اینجا اختلاف نظر وجود دارد. نباید کاری کنیم که صف‌های خرید دارو و غذا در کشور شکل بگیرد که ذلتش بیشتر است. اکنون بنده و امثال بنده درگیر گرانی دارو هستیم. یک کپسول برای بیمار سرطانی به مبلغ 300هزارتومان و داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند را چه کسی می‌تواند فراهم کند؟ علاوه بر مدیریت همین تحریم‌هاست که باعث گرانی‌ها می‌شود. باید سیاستی اتخاذ کنیم که این فشارها از روی دوش ملت برداشته شود.
منبع:خبرگزاری ایرنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.