زاینده رود و بازگشایی از بهمن 97

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

زاینده رود و بازگشایی از بهمن 97

۴۳۷ بازديد

وعده آب منطقه‌ای به کشاورزان اصفهان:

بازگشایی زاینده رود در هفته اول بهمن ماه

زاینده رود میزبان پرندگان مهاجر - اصفهان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بهترین زمان برای بازگشایی زاینده رود هفته اول بهمن ماه است و وزارت نیرو تا چند روز آینده تاریخ دقیق بازگشایی آب برای کشت کشاورزان را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن ساسانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع کشاورزان شرق و غرب اصفهان در مسجد گلزار خوراسگان، با بیان اینکه ما امروز در کنار شما هستیم روبروی یکدیگر نیستیم، اظهار کرد: در جلسات برگزار شده با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان مشخص نیست که نماینده کشاورزان چه کسی است، چرا که همه از شما حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو مصمم است به هر طریقی امسال سهم آبی را به کشاورزان تخصیص دهد، افزود: خوشبختانه با یاری خدا و بارش های صورت گرفته، این اتفاق قطعیت پیدا خواهد کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی زاینده رود، تصریح کرد: برای ساماندهی زاینده رود مصمم هستیم و صنف کشاورزان اصفهان نیز در این خصوص به جد تلاش می کنند وخوشبختانه در استان مجاور نیز ساماندهی در حال انجام است.

وی در خصوص برداشت های غیرمجاز در بالادست سد زاینده رود، گفت: در حال حاضر تمام بندهایی که موجب می شود قطره ای آب و حقآبه کشاورزان تسخیر شود و به مخزن سد زاینده رود نیاید، باید اصلاح و یا تبخیر شود.

ساسانی تاکید کرد: ساماندهی زاینده رود در استان اصفهان موجب می شود استان مجاور نیز چنین حرکتی را انجام دهد.

وی در خصوص برداشت های آب از صنف کشاورزان که توسط بخش دولت و صنعت انجام می شود، اظهار کرد: در محاسبات انجام شده و میزان حقآبه ها مشخص و نحوه هزینه و پرداخت خسارت ها محاسبه و به استاندار اصفهان ارسال شده است که این رقم به زودی تحقق خواهد یافت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص زمان بازگشایی دوباره زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان، گفت: براساس زمان پیشنهادی، بهترین زمان برای بازگشایی زاینده رود هفته اول بهمن ماه است، اگرچه باید در آبان ماه آب به کشت پاییزه اختصاص می یافت.

وی تاکید کرد: حق کشاورزان برای ما مهم است و همین امروز صبح نامه تشکیل جلسه به دفتر وزیر نیرو ارسال شد و قرار است طی چند روز آینده تاریخ دقیق بازگشایی زاینده رود به طور رسمی اعلام شود.
منبع:خبرگزاری ایسنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.