مریخ نورد

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

مریخ نورد

۵۴۴ بازديد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، ایلان ماسک به عنوان بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس به تازگی خبر از شروع به کار ساخت نمونه‌ای اولیه از موشکل مریخ‌نورد خود داده است. در روزهای گذشته تصاویر جدیدی از مراحل ساخت سفینه فضایی آزمایشی اسپیس‌ایکس منتشر شده که قرار است روزی گردشگران را به مریخ منتقل کند.

این آخرین تصاویر، نمای واضح‌تری از دو بخشی را نشان می‌دهد که پیش از این در اواخر ماه قبل ایلان ماسک نشان داده بود. در این تصاویر، مهندسانی حضور دارند که روی ساخت مخروط دماغه و بخش دیگری از این سیستم بزرگ کار می‌کنند.

فرآیند ساخت این موشک و فضاپیما همچنان ادامه دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا ماه‌های آینده ساخت آن به اتمام برسد تا بتوان در اکتبر سال جاری تست خلبان را روی آن انجام دهند. این موشک که پیش از این به آن «موشک بزرگ فالکون» BFR می‌گفتند، معمای برنامه‌های ماسک برای اعزام انسان به مریخ است.

Astronaut-Moon-Astronomy-Satellite-Forward-1849402.v1

ماسک در اواخل دسامبر توییتی با عکس این فضاپیما منتشر کرد و در زیر آن خیلی ساده نوشت: «فضاپیمای فولاد ضدزنگ» و در مجموعه توییت‌هایی از جزئیات تست آن نوشته است. در پاسخ‌هایی که ایلان ماسک به سؤالات مطرح‌شده در توییتر خود داده، بر این نکته تأکید کرده که این فضاپیما و موشک هم مانند خانواده موشک اطلس از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شود اما از آلیاژها و معماری جدیدی در آن استفاده شده است.

ماسک اواخر ماه پیش بود که بار دیگر به این نکته اشاره کرد که دوست داشت جزء کسانی باشد که قرار است به مریخ اعزام شوند، گرچه از نظر او، مردن در مریخ شانس می‌خواهد. بلیت فضاپیمای ایلان ماسک برای سفر به مریخ حدود 200 هزار دلار به ازای هر نفر خواهد بود.

کمپانی اسپیس‌ایکس جزئیات جدیدی را درباره این موشک 118 متری در ماه سپتامبر منتشر کرد و ابراز امیدواری کرد که اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، در اواخر سال 2019 تست‌های غیرانسانی روی آن انجام خواهد گرفت.

به گزارش جی پلاس؛ این فضاپیما در آینده، مأموریت‌هایی را به ماه و نیز پروازهای طولانی و درازمدتی را به مریخ خواهد داشت. کمپانی سازنده آن امیدوار است در سال 2022 بتواند اولین پرواز بدون سرنشین آن را انجام دهد تا برای اعزام فضانورد در ‌سال 2024 آماده شود. در سال 2023 و در فاصله بین این دو مأموریت هم مأموریت‌های خصوصی برای اعزام مسافرانی به مریخ در دستور کار قرار می‌گیرد. در سال 2022 قرار است فضاپیما در سفری آزمایشی و بدون سرنشین به کره ماه منتقل شود.
منبع:خبرگزاری جماران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.