عضلات بدن

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

عضلات بدن

۱,۶۱۶ بازديد
عضلات دسته هایی از بافت فیبری هستند که بدن را حرکت می دهند.وضعیت قرارگیری آن راحفظ می کنند و اعضای داخلی مثل قلب، روده ها و مثانه را به کار می اندازند.این کارکردها به وسیله 3 نوع عضله مختلف انجام می شودکه عضلات اسکلتی ، بزرگترین گروه آنها را تشکیل می دهد.
عضلات به وسیله پیام های ارسالی از دستگاه عصبی کنترل می شود. عضلات اسکلتی را می توان آگاهانه کنترل کرد، در حالی که دو نوع دیگر عضلات فعالیت خودکار دارند. بیشتر عضلات اسکلتی،
ارتباط دو استخوان مجاور را بر قرار می سازد.یک طناب قابل انعطاف از بافت لیفی به نام تاندون به یک انتهای عضله متصل می شود؛ به انتهای دیگر عضله هم یک تاندون یا صفحه ای از بافت همبند متصل می گردد. عضلات اسکلتی نه تنها باعث حرکت قسمت های مختلف بدن می شود بلکه به حفظ وضعیت بدن در حالت های ایستاده ، نشسته یا خوابیده نیز کمک می کنند. اسامی برخی از عضلات،بیانگر کار آنهاست. بازکننده ها، مفاصل را صاف می کنند؛ خم کننده ها آنها را تا می کنند؛ نزدیک کننده ها، اندام ها را به سمت بدن نزدیک می کنند؛ دور کننده ها ، آنها را از بدن دور می کنند وراست کننده ها قسمت هایی از بدن را بلند می کنند یا بالا نگه می دارند. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.