میوه های ضد آلرژی

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

میوه های ضد آلرژی

۵۰۹ بازديد

تغذیه مناسب فصل پاییز برای افراد مبتلا به آلرژی

آلرژی غذایی

کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: مصرف مواد غذایی در فصل پاییز باید از غذاهای خنک تابستان به سمت غذاهای گرم زمستان کشیده شود و از مصرف میوه‌های حساسیت‌زا مانند خربزه، انگور، کیوی پرهیز شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از علوم پزشکی شیراز، «عاطفه کهنسال» گفت: میوه‌های انرژی‌زا مثل موز، میوه‌های گرم‌تر مثل انبه، میوه‌های دارای ویتامین C مانند مرکبات و سیب و خشکبارهایی مانند خرما برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود.

پیشنهاد این کارشناس تغذیه برای افراد سرد مزاج، استفاده از دوغ و ماست همراه با نعناع و کاکوتی برای جلوگیری از درد مفاصل است.

او خاطرنشان کرد: مناسب است افراد سرد مزاج در این فصل از غذاهایی مانند دانه‌های حبوبات، کنجد، خرما و عسل بیشتر استفاده کنند.

کهنسال گفت: مصرف ترشی در فصل پاییز در افرادی که حساسیت دارند و مستعد سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند به تشدید علایم آن‌ها کمک می‌کند.

او استفاده از سبزی‌ها را بهترین راه مبارزه با آلرژی بیان کرد و ادامه داد: جعفری، کلم پیچ، کلم برکلی و موادی که شامل کورستین مانند سیر و پیاز هستند یکی از سلاح‌های مبارزه با آلرژی هستند و بهتر است از آن‌ها در بیشتر غذاها استفاده شود.

این کارشناس تغذیه با بیان این‌که کلم بروکلی می‌تواند سینوس‌ها را تا حدودی بهبود بخشد و از آلرژی بکاهد، توصیه کرد که روزانه مقداری از این ماده در حالت خام یا بخارپز استفاده شود.(ایسنا)

روش های درمان خانگی آلرژی

1-شستن بینی(نتی پات)

با استفاده از قوری نتی یا نتی پات تمامی اضافات و ترشحات از مجاری بینی خارج می شوند؛ سینوسها تمیز شده و تنفس بهبود یابد. در واقع این روش به افرادی که گرد و غبار و یا گرده گیاهان دلیل حساسیت آن هاست کمک زیادی میکند.

1-قوری نتی یا نتی پات را از محلول آب نمک ولرم یا سرم فیزیولوژی 9 درصد پر کنید.

2-در حالت ایستاده یا نشسته ، سر را به یک سمت (راست یا چپ) کج کنید، قوری را بالا آورده و لوله قوری را درون سوراخ بینی مخالف قرار دهید. با جابجائی اندکی ، محلول آب نمک از سوراخ بینی دیگر خارج خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.