چمدان: اولین شرکت هواپیمایی که داخل پرواز غذا عرضه کرد شرکت هواپیمایی اروپایی “هندلی‌پیج‌ترنسپورت” بود که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و در مسیر لندن-پاریس به مسافرانش امکان داد از بین چند نوع میوه و ساندویچ‌ یک مدل را انتخاب کنند.

امروزه اکثر مردم جهان با پروازهای کلاس اقتصادی سفر می‌کنند و بنابراین شرکت‌ها با ارائه غذاهای متنوع سعی در جلب رضایت مسافران دارند. در این گزارش با بهترین غذاهای کلاس اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی آشنا می‌شوید.

تای‌ایرویز│بهترین غذای کلاس اقتصادی در پروازهای شرکت هواپیمایی ملی تایلند (تای‌ایرویز) عرضه می‌شود که غذاهایی مبتنی بر طعم‌ و رایحه‌ ادویه‌های تایلندی است. در این پروازها معمولا با مواد اولیه فصلی و محصولات تازه کشاورزی توسعه پایدار تایلندی شامل سالادهای تازه، نان، میوه‌های تازه و دسرهای خوشمزه، همراه با وعده اصلی غذا از مسافران پذیرایی می‌شود. شرکت تای‌ایرویز به‌طورمتوسط هزارو۱۰۹ پرواز رفت‌وبرگشت در هفته به ۸۰ مقصد در ۳۲ کشور جهان دارد.

 

ترکیش‌ایرلاینز│ هواپیمایی ترکیش با بیش‌از ۳۰۰ هواپیما و پروازهایی به ۳۰۰ مقصد در ۱۲۰ کشور جهان در رتبه دوم بهترین غذاهای کلاس اقتصادی قرار دارد. غذاهای ترکیش‌ایرلاینز برای پروازهای کوتاه شامل ساندویچ با پیش‌غذاهایی تهیه‌شده با روغن زیتون مدیترانه‌ای و دسر است و برای پروازهای طولانی‌تر، وعده‌های غذایی کامل با مواد اولیه تازه و فصلی همراه با صبحانه و میان‌وعده ارائه می‌شود.

 

 

آسیانا ایرلاینز│شرکت هواپیمایی کره‌جنوبی آسیانا ایرلاینز ۱۱ پرواز داخلی و ۷۸ پرواز بین‌المللی به اروپا، استرالیا و جنوب آسیا و آمریکای شمالی دارد. در این پروازها، مسافران کلاس اقتصادی می‌توانند بشقابی از غذاهای کره‌ای را امتحان کنند که شامل غذای برنجی «یئونگیانگ‌سامباپ»، بشقاب سبزیجات با آجیل و سس‌های کره‌ای و همچنین چند ورقه از ژامبون‌های مخصوص کره‌ای می‌شود.

 

 

قطر ایرویز│ایرلاین مجلل قطر ایرویز در رتبه چهارم بهترین غذاهای کلاس اقتصادی قرار دارد. شرکت هواپیمایی قطر به بیش‌از ۱۵۰ مقصد در قاره‌های اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و استرالیا پرواز دارد. غذاهای کلاس اقتصادی این پرواز علاوه‌براینکه خوشمزه‌اند خیلی شکیل عرضه می‌شوند. سینی‌ها، لیوان‌ها و بسته‌بندی این غذاها تا ۹۹ درصد قابل بازیافت و کاملا دوستدار محیط‌زیست هستند. مسافران در این پروازها با سالادهای تازه و مزه‌های کلاسیک عربی مثل حُمص، سالاد عربی تبوله، محمره و صفیحه با نان عربی پذیرایی می‌شوند و می‌توانند از بین سه‌نوع غذای اصلی شامل پاکورای هندی، مرغ کاری مالزیایی و یک گزینه غذای سبک یکی را انتخاب کنند. همچنین مسافران با شرایط خاص غذایی می‌توانند هنگام خرید بلیت در تمام کلاس‌ها غذاهای مذهبی، غذاهای گیاهی ویژه گیاهخواران، غذاهای گیاهی ویژه خام‌گیاهخواران، غذاهای ویژه کودکان، غذاهای ویژه سلامت شامل غذاهای مناسب با بیماران دیابتی، غذاهای بدون گلوتن، غذاهای بدون لاکتوز، غذاهای کم‌کالری و غذاهای بدون کلسترول را سفارش دهند.

 

ژاپن‌ایرلاینز│ این شرکت هواپیمایی ژاپنی درحال‌حاضر به ۵۶ کشور در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی پرواز دارد. غذاهای کلاس اقتصادی پروازهای ژاپن‌ایرلاینز را ۶ سرآشپز جوان که در مسابقه RED U-35، بزرگ‌ترین رقابت آشپزی ژاپن انتخاب شده‌اند، تهیه می‌کنند. این ایرلاین با رستوران‌های محبوب ژاپن هم همکاری دارد و براساس منوی این رستوران‌ها غذاهایش را آماده می‌کند. سوپ قارچ تفت‌داده‌شده، غذای ژاپنی بِنتو و همبرگر با فتوچینی غذای پروازهای این ایرلاینرا شامل می‌شود. همچنین بوفه سلف‌سرویسی گوشه کابین برای مسافرانی که همچنان گرسنه هستند میان‌وعده عرضه می‌کند.(خبرآنلاین)