رکورد باورنکردنی برف به ارتفاع 39 متر

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

رکورد باورنکردنی برف به ارتفاع 39 متر

۶۰۷ بازديد

رکوردهای باورنکردنی بارش برف در طول تاریخ + تصاویر

بارش برف ، ایران
این روزا کولاک و برف مشکلات زیادی را برای برخی هموطنان عزیز ببار آورده به این بهانه در این مطلب شما را با 12 رکورد عجیب بارش برف در طول تاریخ آشنا می کنیم.

عجیب ترین رکورد بارش برف در جهان

این روزها هوای بیشتر مناطق کشورمان برفی است و شهرها رنگ سفید به خود گرفته اند.امروز بارش برف ترتیبی داده که مردم بسیاری از نقاط ایران و به خصوص تهران روز خوبی را آغاز کنند؛ هر چند برای برخی نیز همراه با زحمت و دردسر بوده است. با این وجود بارش برف امروز هم در کاهش آلودگی نقش مثبتی داشته و هم خشکسالی بی سابقه امسال را دستکم برای مدت کوتاهی از یاد مردم برد. در این میان بسیاری منتظرند تا آخر هفته فرا رسیده و برای اسکی به پیست های اطراف تهران بروند.بارش برف

اما آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که بزرگ ترین بارش برف در طول تاریخ یا دستکم تا آن جایی که سند و مدرکی وجود دارد چقدر بوده است؟ اصولاً در شهرهای بزرگ بارش برف بیش از چند ده سانتیمتر خیلی کم رخ داده و بارش برف باعث می شود که ترافیک شدیدی ایجاد شده و قدم زدن در خیابان ها سخت شود. با این وجود برف با خود شادی می آورد و نمی توان منکر این موضوع شد. در این مطلب می خواهیم شما را با رکوردهای بزرگی که در زمینه بارش برف زده شده آشنا کنیم.

رکورد بارش برف

رکورد بارش برف در جهان

1- در سال برفی 1998-1999 در منطقه اسکی کوه های مونت بیکر در واشنگتن در طول فصل زمستان نزدیک به 29 متر برف بارید. این مقدار بارش اگر در شهر رخ می داد کاخ سفید را زیر بیش از 7 متر برف مدفون می کرد. مناطق شمالی آمریکا؛ آلاسکا، بریتیش کلمبیا، واشنگتن و اوریگون سردترین و برفگیر ترین مناطق این کشور هستند و در بسیاری از نقاط برفگیر نیز ایستگاه های هواشناسی وجود ندارد که این موضوع تصمیم گیری در مورد برفگیر ترین منطقه و منطقه ای که بیشترین برف در آن باریده را سخت می کند.

2- در پارک ملی مونت رانیه و در ایستگاه هواشناسی پارادایز رینجر بین فوریه 1971 تا فوریه 1972 بیش از 31 متر بارش برف گزارش شد که با طول یک آپارتمان 10 طبقه برابر است.

رکورد بارش برف

رکورد بارش برف

3- در گذرگاه تامپسون آلاسکا در زمستان 1952-1953 مردم منطقه سال به یاد ماندنی را سپری کردند زیرا بیش از 24٫6 متر برف بارید.

4- در سال 1963 در گذرگاه تامپسون در طول 24 ساعت نزدیک به 2 متر برف بارید. در همان سال در آلاسکا، کلرادو و بوفالو نیز رکورد بارش برف در یک شبانه روز شکسته شد. در سال 2014 در بوفالو در عرض 24 ساعت بیش از 2٫1 متر برف بارید.

5- بار برف تنها در مناطق کوهستانی دیده نمی شود. در منطقه ساحلی والدز در آلاسکا نیز به طور میانگین هر ساله بیش از 8٫1 متر برف می بارد که برای منطقه در سطح دریا باورنکردنی است.

6- زمستان سال 1989-1990 برفی ترین فصل تاریخ والدز بود که بیش از 14٫2 متر برف بارید. رکورد روزانه بارش برف در این منطقه در 16 ژانویه 1990 با بیش از 1٫1 متر برف زده شد. روز بعد عمق برف در این منطقه ساحلی به 1٫6 متر رسیده بود. بدین ترتیب هر ساعت بیش از 6٫5 سانتیمتر برف می بارید.

رکورد بارش برف

بارنکردنی ترین رکورد بارش برف

7- در زمینه بارش برف در مناطق ساحلی، ساحل والدز همه مناطق دیگر را جا گذاشته است. در سال 2014 در این منطقه در اواسط ماه نوامبر بیش از 95 سانتیمتر برف بارید. تنها بندر تسوکایاما در ژاپن است که با رکورد 1٫75 سانتیمتر برف در 24 ساعت بیشترین میزان بارش برف در یک شبانه روز را به خود اختصاص داده است.

8- در منطقه کوهستانی سلیور لیک کلرادو در مدت 24 ساعت بیش از 1٫9 متر برف بارید اما کولاک 32٫5 ساعت بی وقفه ادامه داشت. وقتی که بارش برف به پایان رسید بیش از 2٫4 متر برف روی زمین قرار داشت که نشان می داد به طور متوسط ساعتی بیش از 7 سانت برف باریده است.

9- در کوهستان های کالیفرنیا که همیشه به کولاک ها و بوران های سخت مشهور است در 4 ژانویه 1982 بیش از 1٫7 متر برف بارید. یک مورد دیگر بارش برف در سال 1982 بیش از 4٫7 متر برف را در دانر سامیت تلنبار کرد. در واقع ارتفاع برف در این سال در گذرگاه دانر در طی 4 روز غیرمتوالی بارش به حدود 20 متر رسید.

رکورد بارش برف0

بارش برف شدید

البته رکوردهای بالا تنها مربوط به ایالات متحده بود و برخی دیگر از نقاط جهان نیز رکوردهای باورنکردنی در زمینه بارش برف دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

10- ژاپن نیز یکی از پر برف ترین کشورهای جهان است. بیشترین عمق سالانه برف در جهان در جزیره هونشو ژاپن به ثبت رسیده است. برای مثال در کوهستان های این منطقه گاهی ضخامت برف به بیش از 38 متر نیز رسیده است. در 14 فوریه 1927 عمق برف در کوهستان ایبوکی با 1524 متر ارتفاع به رقم خیره کننده بیش از 11٫8 متر رسید. این موضوع باعث شده که توریست های بسیاری به این منطقه جذب شده و بعد از باز شدن جاده ها دیواره ای بلند در اطراف جاده شکل بگیرد که باعث شد به این مسیر نام دره برفی یوکی نو اوتانی داده شود.

رکورد بارش برف

آشنایی با رکوردهای بارش برف

11- در اروپا نیز کشورهای متعددی می توانند کاندیدای بیشترین بارش برف در سال باشند. در این میان نروژ و سوئد بیشترین رکوردها را در دست دارند و کوهستان های آلپ نیز با بارش سنگین برف بیگانه نیست. در پنجم تا ششم آوریل 1952 در مدت 19 ساعت بیش از 1٫7 متر برف در منطقه باسانز در کوه های آلپ فرانسه بارید که کمی بیش از 8٫8 سانتیمتر در ساعت است.

12- کوهستان های قفقاز در غرب روسیه و در مجاورت با مناطق کوهستانی ترکیه نیز سالانه مقادیر زیادی برف می بارد. برای مثال در کوهستان آشیشکو با بیش از 1880 متر ارتفاع رکورد بیش از 8 متر برف نیز به ثبت رسیده است.

 

9 حقیقت جالب درباره برف که تاکنون نمی دانستید

برف احتمالا زیباترین پدیده طبیعی است که رخ می دهد و به جرات می توان گفت که تمام مردم دنیا عاشقش هستند. طراوت و امیدی که برف همراه خود می آورد، با هیچ رویداد جوی دیگری قابل مقایسه نیست.برخی از افراد، حاضرند کیلومترها مسافت را طی کنند تا بتوانند این پدیده شگفت انگیز را از نزدیک ببینند.

1- بزرگترین دانه برفی دنیا

بزرگترین دانه برفی دنیا، 45 سانتیمتر پهنا و 20 سانتیمتر ضخامت داشت. بر اساس اطلاعات درج شده در کتاب رکوردهای گینس، این دانه غول پیکر، بیست و هشتم ژانویه سال 1887 میلادی در ایالت مونتانای آمریکا یافت شده است.

2- برف سفید رنگ نیست

ساختار پیچیده کریستال های برف، باعث می شود که سطوح بسیار کوچک آن، نور مرئی را منعکس کند. آن ها نور خورشید را جذب کرده و دوباره آن را بازتاب می دهند. به همین دلیل، برف سفید رنگ به نظر می رسد.

3- بارش 2٫5 متر برف تنها در یک روز

شهر کاپراکوتا در جنوب کشور ایتالیا، رکورد دار سریع ترین بارش برف در دنیاست. در پنجم مارس سال گذشته، تنها در هجده ساعت دو و نیم متر برف بارید. نکته جالب اینجاست که شهر ذکر شده، در جنوب قرار دارد و حتی در رشته کوه های آلپ هم نیست. این شهر تقریبا 1420 متر از سطح دریا بالاتر است و به خاطر همین بارش سنگین شناخته می شود.

4- رکورد بارش برف

پیست اسکی بیکر شهر واشنگتن آمریکا، شاهد سنگین ترین بارش برف در دنیا بود. در زمستان سال 1998 میلادی، ارتفاع برف این منطقه به بیش از دو متر و نود سانتیمتر رسید. پیست اسکی نزدیک به کوه بیکر قرار دارد. تصور کنید در آن سال چه میزان برف در این ناحیه باریده است.

5- بیشتر آب های شیرین موجود بر روی زمین یخ زده هستند

هشتاد درصد آب های شیرینی که بر روی زمین قرار دارند، به صورت برف و یخ هستند. آن ها 12 درصد سطح سیاره ما را تشکیل می دهند.

6- کولاک به چه معناست؟

هنگامی که دید شما به کمتر از 400 متر کاهش یابد، طوفان به وجود آمده، به اصطلاح «کولاک» نامیده می شود. بادهایی که این پدیده را به وجود می آورند، معمولا 56 کیلومتر بر ساعت و یا بیشتر سرعت دارند. طوفان ها باید حداقل برای سه ساعت ادامه داشته باشند تا بتوان آن ها را جزء کولاک ها به حساب آورد. اگر تمام شرایط ذکر شده وجود نداشته باشند، تنها می توان آن را یک طوفان برفی نامید.

7- سالانه 105 طوفان برفی در ایالات متحده رخ می دهد

این تعداد طوفان برای یک کشور بسیار زیاد است. آن ها معمولا دو تا پنج روز باقی می مانند و در ایالت های مختلفی روی می دهند.

8- اسکیموها بیش از 100 کلمه به معنای برف دارند

تعداد ریشه هایی که در زبان های اسکیموها برای کلمه برف استفاده می شود، معادل با تعداد به کار رفته در زبان انگلیسی است. اما ساختار آن ها به گونه ایست که می توان ریشه ها را برای تشکیل یک کلمه تغییر داد.

9- چرا دانه های برف شش ضلعی هستند؟

اتم اکسیژن، جاذبه زیادی به ابرهای الکترونی اتم های هیدروژن دارد و آن ها را به یکدیگر نزدیک می کند. این فرایند باعث می شود که بار هیدروژن ها مثبت باشد و مرکز ساختار «V» شکل، بار منفی به خود بگیرد. هنگامی که دیگر ملکول های آب در تشکیل دانه درگیر می شوند، بارهای مخالفی که درباره آن ها صحبت نمودیم، به یکدیگر جذب شده و ساختار سه بعدی منحصر به فرد و دارای شش ضلع را تشکیل می دهند.

هر ملکول آبی که در تشکیل دانه های برف شرکت می کند، از همین فرایند پیروی نموده و به همین دلیل است که ما دانه های برف را به شکل شش ضلعی می بینیم.
منبع:سایت نمناک

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.